דף הבית » מרכז מידע » פעילות גופנית » איזה אימון כושר הכי מתאים לך?

איזה אימון כושר הכי מתאים לך?

מאת: ניר פרימו

אם החלטנו להתאמן, האם זה אומר שעלינו להתחיל לחפש חדר כושר? אולי החלוקה היא – חדר כושר לגברים ושיעורי סטודיו לנשים? למי מתאימים אימוני Outdoors (מחוץ לבית)? ושחייה – למי?

כפי ששמעתם כבר אינספור פעמים, פעילות גופנית חשוב לבצע מאין ספור סיבות. אך לעיתים, רק המחשבה על כך מספיקה כדי שלא תרצו להתחיל. בשנים האחרונות יצא לי לשוחח עם לא מעט אנשים שלא רוצים להתחיל לבצע פעילות גופנית. במהלך השיחה איתם ניסיתי להבין למה הם לא מוכנים להתחיל, למרות היתרונות האדירים והעובדה שחלקם אף ידעו שחוסר בפעילות ספורטיבית עלול להרע את מצבם הבריאותי.

לחלק גדול מהאנשים היה מכנה משותף ברור. הם תפסו אימון גופני כסוג פעילות אחת בלבד (פעילות ספורטיבית = הליכה) ובמקרה לאותו הסוג הם לא התחברו. מבחינתם, הם לא רצו לבצע פעילות ספורטיבית, כי את הפעילות הספורטיבית הספציפית הם לא אהבו ולא חשבו שאפשר לבחור באופציות אחרות.

כל שהייתי צריך לעשות הוא לשכנע אותם לנסות סוג פעילות אחר, אליו יוכלו להתחבר וכך הצלחתי לגרום להם להתחיל (התהליך לא היה כזה קל כמו שזה נשמע, אבל היה שווה).

אלו מכם שכבר מתאמנים כיום ולא תמיד נהנים מהאימון (כן, מאימון אפשר ליהנות), יתכן שהאימון שבחרתם לא מתאים לכם ושכדאי לכם למצוא את האימון שתיהנו ממנו. כך תוכלו להגביר בכיף את כמות האימונים מבלי להרגיש מועקה.

לצערי אני לא יכול להתאים לכל אחד ואחת מכם את האימון הכי נכון עבורכם דרך הכתבה, אבל אני כן יכול לתאר לכם כמה פעילויות ספורטיביות ולתת לכל אחד ואחת מכם להחליט לאיזו פעילות אתם מתחברים.זה אמנם ניסוי וטעייה, אבל תחשבו על התוצאה האפשרית: אימון שתיהנו ממנו ותוכלו להתמיד בו בכיף.

פעילויות בתחום האירובי

ספינינג:

תיאור כללי: שיעור רכיבת אופניים נייחות בסטודיו, המתבצע בקבוצה.

יתרונות עיקריים: מוזיקה מקפיצה (ברוב המקרים) ואווירה תחרותית קלה, בשילוב עם המדריך הנכון, יאפשרו לכם אימון אינטנסיבי גם אם באתם עייפים.

למי מתאים: לאנשים שמעוניינים להוציא אגרסיות ולשרוף קלוריות בכיף, בלי להרגיש שהזמן עובר.

קיקבוקס, אירו-בוקס, SMASH:

תיאור כללי: קפיצות, בעיטות ואגרופים באוויר, בחלק מהמקרים על שקים. מתבצע בקבוצה בסטודיו.

יתרונות עיקריים: מוזיקה מקפיצה, דינמיות ואתגר בכל ההיבטים, והכל במעין מסיבה מטריפה.

למי מתאים: לאלו מכם שאוהבים לקפוץ ולהתנועע ושרוצים להרגיש שכל הגוף עבד חזק.

ריצה או הליכה על הליכון:

תיאור כללי: באמת יש צורך להסביר?

יתרונות עיקריים: אימון אחד על אחד (אתם עם עצמכם), המאפשר לכם לקבוע את הקצב ולהתנתק. אימון מוגבל בדינמיות שלו, במישור אחד, המתאים כמעט לכל רמת כושר גופני.

למי מתאים: לאלו שמחפשים את הלבד שלהם, שרוצים אימון בו הם קובעים את הקצב וההתקדמות.

ריצה / הליכה בחוץ (ג'וגינג):

תיאור כללי: נו באמת?

יתרונות עיקריים: בדומה ליתרונות של הריצה / הליכה בחדר הכושר, לאימוני ה- Outdoors יתרון אדיר בתרומה שלהם לערנות ולאנרגיה של המתאמנים, במיוחד אלו מכם שמבלים את רוב הזמן מול מסך המחשב. אימון outdoors משדר למוח שהעבודה הסתיימה, מה שתורם להרגשת רעננות ואנרגיה גבוהה בתום האימון, הרבה יותר מאימון במקום סגור.

למי מתאים: במיוחד לאלו שרגילים לעבודה משרדית. ובעצם לכולם! אני ממליץ בחום לכל אחד לשלב אימון outdoors, כולל למתאמנים הוותיקים.

פעילויות בתחום האנאירובי (התנגדות)

אימון משקולות בחדר כושר:

תיאור כללי: חיזוק הגוף באמצעות שימוש במשקוליות, משקולות ומכשירים (לא במקביל כמובן).

יתרונות עיקריים: אימון בעומסים גבוהים (בצורה יחסית למתאמן) מאפשר בין היתר בנייה מהירה של שרירים ("מנוע" גדול יותר) וכתוצאה מכך, חיטוב מהיר של הגוף.

למי מתאים: לנשים ולגברים. בכוונה התחלתי עם הנשים, כי נשים נוהגות להימנע מחדר כושר מכל מיני סיבות מוטעות (למשל, פחד להתנפח שלא מחובר למציאות) וכך מפסידות את האפשרות להשיג תוצאות ומהר. לגברים, כי כדי לפתח שריר חייבים עם הזמן להגביר עומסים וזאת ניתן בקלות לבצע בחדר הכושר.

שיעור עיצוב:

תיאור כללי: בשיעורים אלו, המשתתפים מבצעים תרגילים לחיזוק הגוף עם אביזרים (משקוליות, גומיות). השיעורים מתקיימים בתוך סטודיו בקבוצה, עם מוזיקה מתאימה ובדרך כלל בעומסים נמוכים יחסית (לצערי הרב).

יתרונות עיקריים: האווירה הקבוצתית, השיעור מובנה ומאפשר עבודה נכונה בהשגחת המדריך.

למי מתאים: לאנשים שמחפשים מסגרת קבוצתית והשגחה של מדריך.

לאלו מכם שבוחרים להשתתף בשיעורי העיצוב, אני ממליץ להגביר באופן עצמאי ומבוקר את העומסים, כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

שחייה:

תיאור כללי: אימון שחייה משלב אימון התנגדות ואימון אירובי. למרות זאת, החלטתי להכניס אותו לרשימה האירובית, אבל זה תלוי, לשיקולכם.

יתרונות עיקריים: מרגיע, משחרר, תחום עם מינימום פציעות, אימון אחד על אחד (אתם עם עצמכם).

למי מתאים: לאנשים שעובדים בעבודה משרדית, למי שמחפש להירגע, לשלוט בקצב ובמיוחד לאנשים עם בעיות אורטופדיות באופן כללי ובעיות גב באופן ספציפי.

שיעורי פילאטיס או יוגה:

תיאור כללי: בשיעורים אלו, המשתתפים מבצעים תרגילים לחיזוק והגמשת הגוף, טיפוח היציבה, היציבות ועוד. השיעורים מתקיימים בתוך סטודיו בקבוצה, עם מוזיקה מרגיעה באווירה רגועה.

יתרונות עיקריים: משפרים גמישות, תורמים לחיבור הגוף והנפש, עובדים על מגוון של אלמנטים במקביל (חיזוק, גמישות, יציבות).

למי מתאים: לאלו שמחפשים להירגע ולהתחבר לעצמם, לשפר גמישות ולהרגיש טוב באופן כללי.

לאנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות באופן כללי ובעיות גב באופן ספציפי, מומלץ להשתלב בשיעורי פילאטיס (רק תדאגו לשתף את המדריך במצבכם).

אני מקווה שתקחו יוזמה ותתחילו לנסות, כך תוכלו למצוא את הפעילות שעושה לכם חשק להתמיד.