דף הבית » מרכז מידע » פעילות גופנית » ספורט – לא רק לספורטאים

ספורט – לא רק לספורטאים

מאת: קרן צינמון

אז איפה היינו?

אה, נכון, ספורט! צריך לעשות את זה – זה חשוב, בריא, מחטב, עוזר לביטחון העצמי ועל הדרך שורפים כמה קלוריות כדי שנוכל לאכול את העוגה שאנחנו אוהבים בשבת. אבל מה לעשות שאנחנו כל כך עסוקים – העבודה תובענית, צריך להסיע את הילדים לחוגים, לבשל, לכבס, ובעצם לא נשאר לנו זמן לאימון. לפעמים יוצא לנו לראות ספורטאים (בעיקר בטלוויזיה) – רצי מרתון, כדורגלנים, מתאמני חדר כושר, וזה יכול ממש לבאס, לאור העובדה שלנו קשה אפילו לסחוב את השקיות מהסופר.

החדשות הטובות הן שלא צריך להיות ספורטאי אולימפי בשביל להתאמן ובאופן מפתיע, אפילו לא צריכים להגיע לחדר כושר (אם לא אוהבים). כל מה שצריך זה סבלנות, כי הרבה פעמים, אנשים לא "קולעים" על הניסיון הראשון לסוג הפעילות שהכי מתאימה להם ואז הם מתייאשים. אז קצת סבלנות ורצון טוב וגם אתם תוכלו למצוא את הפעילות שתתחברו אליה.

מעבר לפעילויות המוכרות, כמו חדר כושר, סטודיו, שחייה, קיימות עוד מגוון פעילויות שמהוות פעילות גופנית טובה ואף מאתגרת, שיכולה להביא עמה תוצאות בריאות ואסתטיות.

ברגע שמתחילים, זה הולך ונהיה הרבה יותר קל

לא במקרה, ספורטאים "מכורים" לספורט. ספורט מעלה את רמת האדרנלין (המעורר אותנו) וגורם להפרשת הורמונים כמו אנדורפינים והמתווך העצבי סרוטונין, הגורמים לגוף תחושת רוגע ותחושת "היי". במקביל, האימון גם גורם לתחושת סיפוק (עשיתי משהו טוב לעצמי) ולתחושת חוזק (נפשי ומנטלי), מפיג מתחים, ולא פחות חשוב – מאפשר אינטראקציה חברתית וסיבה טובה לצאת מהבית.

אז מה לעשות? לעשות!

הצעד הראשון הוא קצת קשה, כמו בכל התחלה, אבל למעשה אחרי שמתחילים זה נהיה יותר סימפטי ואפילו כיף!

אספתי לכם כמה רעיונות לסוגי אימון שאפשר לעשות בבית או בחוץ, בתקווה שתאמצו אותם, או לפחות חלק מהם. אם הבנתם את הכיוון, אני מזמינה אתכם "להמציא" פעילויות נוספות.

אימון בפארק

משחק פריזבי עם הכלב או החבר/ה (ואין כאן כפל משמעות…) וכשאני אומרת לשחק, הכוונה למשחק דינמי: תמסרו את הפריזבי תוך כדי תנועה ואל תיתקעו במקום.

אימון בים

בעונת הקיץ – לרוץ לתוך המים, לקפוץ גלים ולשחות לעומק של קילומטר ובחזרה (בהשגחת מציל כמובן).

לכל אוהבי הגלישה – חורף וקיץ, השמיים הם הגבול.

מחפשים את האימון המוכר? הליכה על החול, קרוב למים; למתקדמים – הליכה בחול הרך יותר ולסופר מתקדמים -ריצה על החול הרך (תאמינו לי, תרגישו את זה למחרת).

אימון עירוני

צאו מהבית, קחו חבר או חברה ותלכו על דיזנגוף, בוגרשוב, רוטשילד (או כל רחוב ראשי מדליק ומלא אנרגיות הקרוב אליכם). השתדלו ללכת בקצב הליכה שבו אתם מתקשים לדבר, עד שתגיעו לבית קפה, שם תוכלו להשלים פערים.

אימון "אינטימי"

בהחלט ניתן להתאמן לבד ולהתחבר לעצמנו. זמן איכות עם עצמנו הוא מצרך יקר ערך. קנו קלטת או צפו באינטרנט בפעילות האהובה עליכם, בין אם יוגה, פילאטיס, או אירובי, ולסיום אני ממליצה בחום על מדיטציה מודרכת. כמו כן, ניתן תמיד להזמין מאמן אישי הביתה – זה אמנם קצת יקר, אך משתלם.

ריקוד מושחת

הלוואי שהייתי רוקדת (מעבר לחתונות, בהן לא נעים לא לרקוד). לאוהבי הריקודים יש ריקודי עם, מחול אירובי, סמבה, בלט קלאסי, מודרני, ג'אז, סלסה ועוד, ולתחרותיים – תמיד אפשר לנסות את מזלכם ב"נולד לרקוד".

ספורט אתגרי

הכוונה כאן היא לא נסיעה על ארבע על ארבע בג'יפ החדש שלכם, אלא טיולי הליכה במקומות נפלאים, סנפלינג, טיפוס על צוקים, שכשוך במעיינות, וכל מה שעולה על דעתכם.

מקווה שעזרתי לכם קצת להתארגן על חיים חדשים.

שיהיו לכם חיים של ספורט בכיף